Emotiu acte per les víctimes de l’Holocaust
Terrassa
Els estudiants de secundària i les entitats se sumen al raval de Montserrat al Dia Internacional de Commemoració en Memòria de les Víctimes
- Terrassa posarà xip a 1.400 gats urbans
ARA A PORTADA
Publicat el
27 de gener de 2025 a
les 21:03
“El cant dels aiguamolls” (himne dels deportats), ha obert aquest dilluns l’acte en record de les víctimes de l’Holocaust celebrat al raval de Montserrat, en les veus de la Coral de l’Institut Torre del Palau.
Coincidint amb la celebració del Dia Internacional de Commemoració en Memòria de les Víctimes de l’Holocaust, que aquest any coincideix amb el 80 aniversari de l’alliberament del camp d’Auschwitz Birkenau, alumnes dels instituts Montserrat Roig, Vedruna Vall, Torre del Palau i de l’Institut-Escola Pere Viver, així com representants del teixit associatiu, han participat en una encesa d’espelmes. Un gest en suport al poble jueu, als republicans espanyols assassinats, al poble gitano, als discapacitats, a les víctimes per raó de la seva orientació sexual i a persones perseguides per raons religioses.
Durant l'acte, els estudiants han donat lectura a textos que han reflexionat sobre l'horror nazi i la necessitat de treballar per allunyar els riscos de repetir els errors del passat.
El “Cant dels Ocells” ha marcat la cloenda de l'acte, al qual han assistit la regidora de Drets Humans i Memòria Democràtica, Montserrat Caupena, acompanyada d’altres membres de la corporació local.
Aquesta mateixa setmana, concretament aquest dimecres, les llambordes Stolpersteine que es col·locaran enguany a la ciutat s’exposaran fins al dia 4 de març a la Casa Alegre de Sagrera. Les llambordes se situaran al davant dels domicilis de persones terrassenques víctimes de les deportacions i dels camps de concentració.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
BiTer i ADENC celebren l'aprovació del bosc urbà al portal de Sant Roc
-
Terrassa
La nova edició de la "Baumann Connexions" analitzarà els reptes i les realitats de la joventut actual: "Què significa ser jove avui?"
-
Terrassa
Terrassa recupera la pista de gel i el tobogan gegant per a les pròximes festes de Nadal
-
Terrassa
Una famosa cadena de "fast food" halal obrirà a Terrassa: menjar a un euro el dia de l'obertura?
-
Terrassa
El ple avala el bosc urbà al portal de Sant Roc, però el govern el vol al parc dels Catalans
-
Terrassa
Doble cita per a Minyons de Terrassa: visiten Calella i preparen grans castells per la Mercè