Terrassa tindrà una funerària d'animals de companyia
L'Ajuntament inicia els tràmits del projecte per posar en marxa el servei l'any vinent

- Terrassa tindrà una funerària d'animals de companyia
Ara a portada
Publicat el 19 de març de 2025 a les 11:11
Actualitzat el 19 de març de 2025 a les 11:21
Terrassa tindrà una funerària d'animals de companyia. El Consell d’Administració de la Societat Funerària de Terrassa, S.A., empresa municipal, ha iniciat les actuacions per fer realitat el projecte de cremació de mascotes al recinte funerari municipal, a la carretera N-150. L'Ajuntament preveu que el servei entri en funcionament al llarg de l’any vinent.
La iniciativa "vol donar resposta a la creixent demanda que hi ha a la societat per afrontar la defunció dels animals domèstics", diu el consistori. La proposta de Funerària consisteix "a oferir un servei integral, des del decés de l’animal fins a la seva destinació final, partint d’un model emocional i sota els criteris de la gestió pública".
La tinenta d’alcalde de Serveis Generals i Govern Obert i regidora de Serveis Funeraris, Laura Rivas, argumenta que "cada cop més, les famílies conviuen amb animals de companyia i quan aquests moren s’enfronten a la necessitat d’acomiadar-los. El vincle és tan estret que ho volen fer dignament i d’una manera emotiva. L’ànim de Funerària és donar a les famílies l’oportunitat de fer un bon comiat, implementant la cremació de les restes dels animals domèstics mitjançant la funerària municipal d’animals de companyia".