Famílies denuncien un canvi ideològic al Mare de Déu del Carme
Més de 400 persones s'han agrupat, preocupades per una "radicalització religiosa" creixent des de fa 3 anys amb la incorporació de la nova direcció
- S'inicia a Terrassa el procés per millorar el col·lector de la Rambla
ARA A PORTADA
Publicat el 24 de març de 2025 a les 19:05
Actualitzat el 24 de març de 2025 a les 19:06
El col·legi Mare de Déu del Carme (Karmel) de Terrassa havia estat un centre confessional catòlic fins l'any 2022, quan s'incorpora una nova direcció. Des d'aleshores, més de 400 membres de les famílies del centre hi denuncien alguns canvis, des del personal docent fins a la manera de lliurar contingut educatiu. La modificació més significativa que es pot apreciar és als estatuts de l'escola, on ja no hi indica que és un centre confessional; ara és evangelitzador. I aquest canvi, apunten les famílies, no ha estat notificat de cap manera. "En els documents signats per les famílies a l’hora de fer les matrícules, on es manifesta el coneixement i l'acceptació del caràcter propi del centre, en cap moment s'indica que l'escola hagi passat de ser catòlica a evangelitzadora. Fins i tot a les famílies que han formalitzat la matrícula aquest any, se'ls ha presentat l'escola de la mateixa manera, com a centre catòlic, català i progressista, i en la documentació que han signat les famílies no consta que el centre hagi adoptat una orientació evangelitzadora", expressa el comunicat emès per les famílies.
Uns canvis que consideren que estan afectant greument el model educatiu i els valors de pluralitat i respecte de la institució. Apunten, entre d'altres, a l'augment de les hores dedicades a la religió, malgrat que l'article 9 del Reglament de Règim Intern de l'escola apunta que "les pràctiques de caràcter confessional s’ofereixen obertes a tots els alumnes, però tenen caràcter voluntari", i les famílies alerten que poden incidir a un cert "adoctrinament".
Notícies recomenades
-
Terrassa
Tot a punt per a la Grossa de Cap d’Any: horaris i premis
-
Terrassa
La plaça del Rector Homs torna a ser l’escenari de la revetlla
-
Terrassa
Defuncions a Terrassa: les cerimònies del dimecres 31 de desembre del 2025
-
Terrassa
Malabars, humor i clowns que celebren el Nadal al Vapor Ros
-
Terrassa
El "Cupó Diari" de l’ONCE reparteix 350.000 euros a Terrassa
-
Terrassa
L’anàlisi de la Generalitat descarta que el virus de la pesta porcina sortís del laboratori