Tot i que la llavor de la nissaga la va plantar el besavi Josep Bruguera Avellaneda a Granollers, la història terrassenca de Calçats Bruguera arrenca oficialment el 1915. Va ser l’any que l’avi de l’actual propietària s’hi va establir, una data que la família ha pogut corroborar recentment gràcies a documentació antiga. “Creiem que el meu besavi va ajudar els fills a anar posant una botiga cadascú”, apunta la Dolors Bruguera, recordant els inicis de l’expansió familiar. Mantenir la persiana aixecada durant més d’un segle no és senzill. “Té certs mèrits”, admet la Dolors, conscient que cada època demana estratègies diferents. Després de l’etapa del seu pare, ella va agafar les regnes l’any 2000 i va entendre ràpidament que, per sobreviure en un entorn que es transformava radicalment, calia virar el rumb. Davant la competència ferotge de les grans superfícies i la globalització, on “hi ha tant de tot”, Bruguera va jugar la carta de l’especialització i el tracte expert. “Ens hem centrat en peus delicats, plantilles i amplades especials”, explica. Aquesta adaptació ha permès arribar amb salut al segle XXI amb el futur assegurat per Sergi Adell, la quarta generació a la ciutat, incorporat al negoci des del 2010. En un moment de tancaments històrics per falta de successió, el Sergi ha fet un pas endavant. “Que els fills continuïn és important, perquè a molts negocis ja no hi haurà una propera generació”, reflexiona la Dolors, que ha passat el testimoni amb satisfacció en jubilar-se: “Ara li toca a ell”.
Calçats Bruguera: "Ens hem centrat en peus delicats, plantilles i amplades especials”
Gràcies a l'ajuda familiar provinent de Granollers, la botiga de sabates ha sabut establir-se i consolidar-se al centre de Terrassa
- La història de Calçats Bruguera continua ben viva al carrer Cremat, un referent que ha sabut adaptar-se als nous temps -
- Nebridi Aróztegui
ARA A PORTADA
- Pilar Màrquez
- Redactora a Diari de Terrassa
Publicat el 17 de gener de 2026 a les 12:21
Notícies recomenades
-
Terrassa
Floristeria Gras: "Abans si no hi havia flors, no n’hi havia. Ara, les porten de tot arreu"
-
Terrassa
Casamitjana Mobles: "La botiga era casa nostra i un lloc de tertúlia pels amics"
-
Terrassa
Ferreteria Milar Paloma: "Quan els vapors van desaparèixer, ho van passar malament, però es va haver de canviar el xip"
-
Terrassa
Herbolari Rosa Coma: "Abans es venien remeis per a mals físics, ara preparo moltes coses per aprimar o per calmar els nervis”
-
Terrassa
Carnisseria M. Torrent: "Costa una mica trobar relleu perquè ara ningú vol treballar en dissabte”
-
Terrassa
Casanovas Cansaladers: "El nostre fort sempre ha sigut l’elaboració i la tradició de sempre de Casanovas"