Sanitat proposa l'ús de la mascareta obligatòria a les platges quan s'estigui passejant o en situacions en què no hi hagi distància de seguretat, mentre que planteja excloure-la durant el bany, la pràctica d'esport o en els períodes de descans en un lloc fix, tant en el mar com en piscines i altres espais aquàtics.
Aquestes són algunes de les propostes recollides en l'esborrany del document que el Ministeri de Sanitat traslladarà aquest dimecres a la tarda a les comunitats autònomes, al qual ha tingut accés Efe, per a "modular" l'obligatorietat de l'ús de mascaretes que contempla la llei de nova normalitat fins i tot quan es pot mantenir la distància de seguretat de 1,5 metres.
En concret, es pretén acordar la regulació de l'article 6.2 que estableix que no serà exigible l'ús d'aquest element de protecció en el cas de l'exercici d'esport individual i permet que es pugui exceptuar quan, per la pròpia naturalesa de les activitats, l'ús resulti incompatible, conformement a les indicacions de les autoritats sanitàries.
Així, Sanitat plantejarà al Ple del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut, que s'equipari a l'exercici d'esport individual les activitats que suposin un esforç físic intens, de caràcter no esportiu, a l'aire lliure i de manera individual.
ARA A PORTADA
Publicat el 07 d’abril de 2021 a les 13:28
Notícies recomenades
-
Comarca
Instal·len ventiladors a les escoles municipals de Rubí
-
Comarca
Canvis a les línies L67 i L59 de bus a Castellbisbal
-
Comarca
El segon premi de la Lotería Nacional toca a Rubí
-
Comarca
Arrenca una nova edició dels “CastellbisVals”
-
Comarca
A peu i amb drons contra la pesta porcina
-
Comarca
Un motorista veí de Rubí mor en un xoc a la BV-1201 a Castellbisbal