Volen intercanviadors a Rubí i Sant Cugat
PTP i FEMvallès consideren que cal minimitzar l’impacte de les obres de Rodalies
- Volen intercanviadors a Rubí i Sant Cugat
ARA A PORTADA
Publicat el
20 d’octubre de 2022 a
les 08:27
Actualitzat el
20 d’octubre de 2022 a les
08:39
Les entitats Promoció del Transport Públic (PTP) i FEMvallès insisteixen en reclamar la construcció d’intercanviadors a Sant Cugat del Vallès i Rubí per minimitzar l’impacte que tindran les properes obres previstes a la xarxa de Rodalies. Es tracta de dos nodes que han reivindicat en nombroses ocasions, i que permetrien connectar la línia R8 de Rodalies amb l’S1 i l’S2 d’FGC a través d’estacions ja existents a prop de les interseccions.
Les entitats adverteixen al Departament de Territori de la Generalitat i al Ministeri de Mobilitat que les obres de soterrament de vies previstes a Sant Feliu de Llobregat i Montcada i Reixac poden produir afectacions que els intercanviadors minimitzarien.
Segons les dues entitats, “els possibles talls derivats dels treballs causaran afectació als milers de persones que entren i surten cada dia de la capital a través de l’R2 i l’R4, com s’està posant de manifest actualment amb el tall de les línies R2 i R11 a Sant Andreu Comtal a causa de les obres de la Sagrera”. És per aquest motiu que entenen que ara queda plenament justificat avançar cap a la creació dels intercanviadors, que permetrien que els viatgers fessin transbords d’una manera còmoda. Es tracta de dos punts situats a prop de l’autopista AP-7, en espais on ja hi ha estacions dels dos serveis però que es troben separades entre si. Un d’ells permetria connectar l’estació de Rodalies de Rubí amb la de la línia S1 d’FGC a l’Hospital General de Catalunya, mentre que l’altra enllaçaria Sant Cugat del Vallès, de Rodalies, amb la de Volpelleres, a l’S2.
Notícies recomenades
-
Comarca
Enduriran les mesures contra els empadronaments fraudulents a Sant Cugat
-
Comarca Els Mossos detenen una parella de Rubí que hauria robat 71 telèfons mòbils
-
Comarca
Junts prepara les pròximes eleccions municipals en una cimera a Viladecavalls
-
Comarca
El govern de Sant Cugat admet deficiències en l’habitatge públic: "Assumim la responsabilitat de resoldre la situació"
-
Comarca
Normalitat al CN Rubí després de la intoxicació de l'aigua de la piscina: "Va estar un error humà"
-
Comarca
Vuit menors traslladats en estat menys greu per una intoxicació a la piscina de Rubí