Nou punt de control de les aigües subterrànies a Vacarisses
Comarca
L’ACA instal·larà un piezòmetre al municipi per tenir informació sobre les masses d’aigua
- Nou punt de control de les aigües subterrànies a Vacarisses
ARA A PORTADA
-
Terrassa El tanatori públic d’animals, pioner a Catalunya, estarà enllestit a l’abril i podria obrir al maig Pilar Màrquez
-
Terrassa Terrassa ajorna el ple i suspèn tots els actes oficials per l’accident d’Urda Pilar Màrquez
-
Terrassa La Policia avisa les famílies davant la crida a saquejos: "Cap acte vandàlic compensa les conseqüències personals, familiars i econòmiques" Joan Muñoz
-
Terrassa El Roc Blanc es prepara per a una nit de terror de pel·lícula: ensurts i 100 quilos de caramels Arnau Fort
-
Publicat el
07 de desembre de 2023 a
les 16:45
L’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) ha adjudicat el contracte per a la redacció del projecte constructiu d’instal·lació d’un piezòmetre a Vacarisses. Es tracta de la perforació d’un punt de control, de forma que totes les masses d’aigua disposin de la informació necessària per ser valorades des del punt de vista quantitatiu, tal com requereix la Directiva marc de l’aigua.
La informació dels piezòmetres és vital per conèixer l’estat i evolució de les masses d’aigua subterrànies que són reserves estratègiques, especialment en temps d’escassetat d’aigua. De fet, el municipi està en preemergència per sequera i fa mesos que busca alternatives per al subministrament d’aigua.
El de Vacarisses serà un dels catorze piezòmetres en tretze emplaçaments que corresponen a deu comarques catalanes, concretament a Capmany (Alt Empordà), Olot (Garrotxa), Súria (Bages), Cardona (Bages), Sant Antoni de Vilamajor (Vallès Oriental), Torrelavit (Alt Penedès), Piera (Anoia), dos a les Cases d’Alcanar (Montsià), Moià (Moianès), Calaf (Anoia) i Santa Coloma de Queralt (Conca de Barberà). L’import per a la redacció del projecte és superior als 45.300 euros. Es preveu un termini de nou mesos per a poder disposar del projecte constructiu per a la instal·lació dels piezòmetres.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Comarca
L'Ajuntament de Sant Cugat assegura haver reduït "a zero" el frau en els empadronaments
-
Comarca Troben restes d’una torre romana sota el monestir de Sant Cugat
-
Comarca La Cova Simanya revela pistes sobre la història genètica de la Península Ibèrica
-
Comarca
Endesa llança un pla de protecció d'aus a la xarxa elèctrica amb actuacions a Rubí i Castellar
-
Comarca
El Ple d’Ullastrell aprova una pujada de l’IBI del 3%
-
Comarca
Castellbisbal guanya places per aparcar bicicletes al costat del tren