En ambdós casos, tal com ha explicat l'inspector de la Polica Local, Josep Maria Escarré, les càmeres presenten un programa específic que detecta moviments i s'activa en cas que es rebassin sectors. Aleshores, salta l'alarma i comença a enregistrar imatges de forma automatitzada. Posteriorment, aquest material visual -que inclourà una marca d'aigua amb hora i data- s'haurà de verificar pels agents policials i, si escau, interposar les corresponents sancions econòmiques de fins a 200 euros.
"Ara posem el comptador a zero i entrem en una nova dimensió", ha declarat Picornell en relació amb el nombre de multes que s'havien interposat fins ara manualment i que es xifren anualment al voltant del centenar. "Al llarg dels propers mesos veurem la magnitud del problema i la situació", ha afegit pronosticant que inicialment hi haurà un pic de multes que amb el temps, pedagogia i conscienciació s'estabilitzarà. "L'objectiu del govern no és multar", ha sentenciat.
Noves càmeres que multaran a qui envaeixi l'Anella Verda de Sant Cugat
Comarca
L’Ajuntament utilitzarà un vehicle amb lector de matrícules i una càmera mòbil per garantir la seguretat dels ciclistes
- Noves càmeres que multaran a qui envaeixi l'Anella Verda de Sant Cugat
ARA A PORTADA
-
Terrassa De Terrassa o des de París, les famílies no falten a la cita de Tots Sants: “No ho vivim com un dia trist, sinó de respecte” Pilar Màrquez
-
Terrassa Presència policial i alguns comerços tancats en una tarda presidida per la normalitat Sergi Estapé
-
Terrassa Lluís Puig: “Abans de l’acte públic, volia retrobar-me amb la casa i la família” Pilar Màrquez
-
Terrassa Ja coneixem els Terrassencs de l'Any 2026: Paula Leitón, Rosa Maria Ros i Miki Núñez Joan Muñoz
-
Publicat el
15 de febrer de 2024 a
les 18:55
Actualitzat el
15 de febrer de 2024 a les
19:04
[Sergi Baixas]
"L'objectiu és que els ciclistes se sentin segurs en el seu espai natural de mobilitat". Amb aquestes paraules, el tinent d'alcaldia de Seguretat, Bernat Picornell (ERC), ha manifestat la seva satisfacció davant la "modernització" dels sistemes de control per garantir que els vehicles motoritzats no envaeixin els carrils bici de Sant Cugat, sobretot de l'Anella Verda.
Així, aquest dimarts s'han presentat les dues noves càmeres de vigilància. Per una banda, a partir d’ara el vehicle de Promusa per controlar les places d’estacionament regulat (àrees verda, blava i vermella) també circularà pel costat de l’Anella Verda. Té una càmera 360 graus amb lector de matrícules que permet identificar qualsevol infracció (estacionament indegut, ús incorrecte del carril...) que es faci en aquest espai reservat per a bicicletes i VMP.
I per l'altra, l'Ajuntament ja ha adquirit una càmera mòbil per instal·lar-la aleatòriament a l’Anella Verda. En aquests moments s’està tramitant la seva autorització per part de la Generalitat i s’espera que abans de l’estiu ja pugui estar operativa. Aquesta càmera, que s’anirà instal·lant en fanals o altres espais del mobiliari públic, també disposa de lector de matrícules per tal d’identificar possibles infraccions.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Comarca
Les persones grans es reivindiquen
-
Comarca
Fiscalia demana 8 anys i mig de presó per a l'home que va atropellar mortalment dos ciclistes a Castellbisbal el 2022
-
Comarca
L'Ajuntament de Sant Cugat assegura haver reduït "a zero" el frau en els empadronaments
-
Comarca Troben restes d’una torre romana sota el monestir de Sant Cugat
-
Comarca La Cova Simanya revela pistes sobre la història genètica de la Península Ibèrica
-
Comarca
Endesa llança un pla de protecció d'aus a la xarxa elèctrica amb actuacions a Rubí i Castellar