L’Orquestra de Cambra Terrassa 48 enceta el curs
Cultura i Espectacles
Inaugura la nova temporada amb l’òpera “Orfeo ed Eurídice de Gluck”, aquest diumenge (18 hores) a l’Auditori
- La voluntat municipal a Terrassa: no apujar impostos el 2025
ARA A PORTADA
Publicat el
17 de setembre de 2024 a
les 19:08
El curs 2024-205 ha començat per totes les entitats. Qui més qui menys s’ha anat incorporant i inaugurant la seva temporada, igual que aquest diumenge ho farà l’Orquestra de Cambra Terrassa 48.
Serà a l’Auditori Terrassa, amb el concert “Orfeo ed Eurídice de C.W.Gluck”. Josep Miquel Mindán dirigeix aquesta única funció -sota la direcció escènica de Jaume Villanueva- de la qual va ser l’òpera més popular del compositor C.W.Gluck.
“Orfeo ed Eurídice” és una òpera en tres actes escrita a partir del mite grec d’Orfeu estrenada a Viena el 1762. Una de les obres cabdals dins el repertori operístic per la gran influència que va tenir.
En aquesta ocasió, l’Orquestra de Cambra Terrassa 48, conjuntament amb la Companyia Òpera Popular de Barcelona, presenten una posada en escena ambientada a Barcelona. La mort, l’amor, el pecat i el desig –única simbiosi possible entre l’elit senyorial establerta a les sumptuoses mansions de la Bonanova i la massa proletària humil de les barraques de Montjuïc– es barregen lúbrics a la ciutat per justificar l’activitat ulterior de l’infern. I propicien aquest ofici de tenebres de l’enamorat Orfeu, que s’afanya per arrencar la vida a la mort, lluitant per ressuscitar amb ells una generació encara famolenca que oblida la postguerra a les Golondrines del port.
Els papers recauen en tres veus femenines: la soprano Alba Martínez en el paper d’Eurídice, la mezzosoprano nord-americana Caitlin Redding com a Orfeu, i la soprano siriana Aseel Massoud, que encarnarà l’Amor.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Cultura i Espectacles
El Festival Contratemps omplirà Terrassa de músiques ibèriques
-
Cultura i Espectacles
Antonio Aguirre exposa en una pantalla de Times Square
-
Cultura i Espectacles
L’agost arriba amb grans títols
-
Cultura i Espectacles
Guillo Rist mostra la seva faceta més íntima amb “Cómo le explico”, el seu segon senzill
-
Cultura i Espectacles
Un viatge sensorial per la Seu d’Ègara
-
Cultura i Espectacles
Caye Casas, sobre el seu nou curt: "És políticament incorrecte, com tot el que faig"