DFactory inicia l'activitat del laboratori de robòtica amb la incorporació d'OnRobot
Diners
L'empresa líder en robòtica col·laborativa, és una de les primeres companyies confirmades de l'ecosistema impulsat Consorci de la Zona Franca de Barcelona i la Fundació Leitat
- On posaríeu molins de vent?
ARA A PORTADA
Publicat el
18 d’octubre de 2021 a
les 12:50
Actualitzat el
14 de febrer de 2022 a les
14:17
OnRobot, empresa líder en robòtica col·laborativa s'ha unit al DFactory, iniciativa liderada pel Consorci de la Zona Franca de Barcelona i la Fundació Leitat amb l'objectiu de fomentar i desenvolupar la indústria 4.0 potenciant un ecosistema d’atracció de talent, tecnologia i inversions i acompanyar les empreses en el seu procés de digitalització.
El centre, que es troba immers en el compte enrere per a la seva inauguració prevista per al proper mes de novembre, ha acollit aquest dilluns l'arribada del primer equip de robòtica industrial als seus laboratoris. I és que OnRobot, encarregada del desenvolupament de grippers (col·loquialment, les mans dels robots) per a braços robòtics, oferirà a les empreses de l'ecosistema accés exclusiu a l'equip d'automatització d'ABB IRB1100 a través dels laboratoris d'accés compartit.
La companyia és una de les primeres empreses que confirmen la seva participació al DFactory Barcelona, no només mitjançant la cessió d'aquest equip, sinó que ocuparà un espai privat propi a l'edifici de 58 metres quadrats. A més, OnRobot tindrà accés als recursos de la iniciativa per al desenvolupament dels seus projectes d'innovació en el camp de la robòtica industrial i col·laborativa.
Els laboratoris de DFactory Barcelona estaran operats per personal tècnic expert del centre tecnològic terrassenc Leitat, i el seu coneixement estarà a disposició de l'ecosistema empresarial per a l'assessorament i desenvolupament de diferents projectes d'innovació al llarg de la cadena de valor. El model de gestió consistirà en la coordinació i col·laboració de projectes entre multinacionals, empreses locals i empreses emergents per generar tecnologia conjunta i nous models de negoci. La intenció és comptar amb mapatges tecnològics actualitzats, realitzar matchings de les diferents capacitats científic-tecnològiques dels diferents actors implicats i identificar línies potencials conjuntes d'investigació.
Enrique Palomeque, director de vendes a Espanya, Portugal, Grècia i l'Orient Mitjà d'On Robot, assegura que per a ells "és estratègic, com a companyia intensiva en innovació, disposar de laboratoris en un entorn altament competitiu i amb recursos i capacitats d'investigació".
"DFactory Barcelona no només destacarà pel seu continent sinó, també, pel seu contingut. Si volem atreure talent i inversió, necessitem oferir a totes les empreses de l'ecosistema accés a l'última tecnologia, que permeti impulsar projectes de R+D+ i col·laboratiu", valora, per la seva banda Pere Navarro, delegat especial de l'Estat a la Zona Franca de Barcelona i president de l'associació DFactory.
L'objectiu d'ambdós és contribuir a la millora de la competitivitat del sector manufacturer i a la transformació econòmica, a través de la incorporació de la recerca i la innovació i de les tecnologies facilitadores transversals.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Diners
Leitat capta 464.000 euros per reforçar el seu lideratge en projectes europeus
-
Diners
Vytrus amplia el negoci més enllà de les cèl·lules mare vegetals
-
Diners
Terrassa reforça els seus indicadors socioeconòmics
-
Diners
Està cara la tecnologia?
-
Diners Fluidra llança un programa de pagarés de 300 milions vigent fins al juliol del 2027
-
Diners
La Cambra oferirà 21 diagnosis gratuïtes per impulsar el comerç de proximitat