L’egarenca Coded People estudia el salt a Corea del Sud
La companyia podria exportar el seu videojoc de programació a l’Àsia, després de l’interès d’una empresa coreana
- FOTOS | Manifestació de policies municipals a l'Ajuntament
ARA A PORTADA
- Laura Massallé
- Redactora a Diari de Terrassa
Publicat el
20 de novembre de 2021 a
les 07:00
Actualitzat el
19 de novembre de 2021 a les
20:09
La “start-up” terrassenca Coded People, que ha dissenyat i distribueix un videojoc perquè joves estudiants aprenguin programació tot jugant, encara el seu procés de creixement amb força. L’empresa emergent està a punt de tancar una ronda d’inversió per valor del 5% de la companyia i es troba en ple procés de negociació per expandir el seu servei educatiu a altres centres d’Espanya, Perú, Uruguai, Mèxic i Argentina, on ja està present. Després de l’interès mostrat per una companyia de Corea del Sud, valora també la possibilitat de començar la distribució al país asiàtic.
A més, és una de les finalistes a la nova categoria de videojocs de la secció oficial dels premis de la 19a edició del Zoom Festival, el Festival Internacional de Continguts Audiovisuals de Catalunya, que se celebrarà del 23 al 28 de novembre a Igualada.
La companyia egarenca opta al guardó per la recentment llançada versió 2.0 del Coded Arena, un servei educatiu gamificat que permet als centres educatius ensenyar programació en llenguatge Python utilitzant un videojoc en què cada alumne estableix contacte amb un habitant d’un món en què els mags han oblidat com fer encanteris.
Els estudiants han de crear la intel·ligència artificial del seu personatge, programant cadascuna de les seves accions en Python, amb la finalitat d’anar avançant i completant les missions i campanyes del joc. A través d’una eina de gestió de l’aula, el mestre monitora, dona suport i supervisa el procés d’aprenentatge de cada alumne.
Des de Coded People asseguren que la fórmula que usen es troba en forta expansió dins de les disciplines STEM del sector educació, complementant amb la programació altres assignatures com robòtica, matemàtiques, física o ciència.
De moment, Coded Arena està disponible en castellà i anglès i està present en diverses escoles d’Espanya i Amèrica Llatina. Tot i que es dirigeix a centres educatius, l’empresa ja pensa a obrir la plataforma a la ciutadania en general i permetre que els adolescents puguin aprendre a programar amb aquesta eina des de casa seva sota subscripció.
Coded Arena competeix per al Premi del Jurat Oficial al Millor Videojoc del Zoom Festival amb nou jocs més, la gran majoria creacions independents d’empreses catalanes: A Tale of Paper, de l’empresa Open House Games; Crush Bandicoot: on the run!, de King Distribució; Die After Sunset, de Playstark Games SL; Galacticon, de Radin Games, Hellof an office, de 43 Studios; Here be dragons, de Futura Space, Steam Highwayman, de Cubus Games, Sword of the Necromance, de Grimorio of Games, i Tamite, d’Eutiquiano. El 27 de novembre es donarà a conèixer el guanyador.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Diners
Els pensionistes de Terrassa cobren 1.519 euros al mes, un 4,5% més que fa un any i 56 euros menys que a Catalunya
-
Diners
Flexxible repeteix per tercer any entre les empreses tecnològiques de referència, segons Gartner
-
Diners
Bike Ocasión obté un préstec de 2,5 milions de Cofides per impulsar el negoci de bicicletes recondicionades
-
Diners
Fitch Ratings inicia la cobertura de Cirsa amb qualificació BB i perspectiva estable
-
Diners
La Cecot i la PMCC reforcen l’aliança per afrontar els reptes del metall
-
Diners
La tecnologia, el motor de la borsa