La vallesana Celsa destinarà residus del procés productiu a l’asfaltatge de vies
La companyia participa en un projecte europeu que busca solucions per a una urbanització més sostenible
- Acord de llicència al Regne Unit per a Bebés Llorones Lágrimas Mágicas
ARA A PORTADA
Publicat el
19 de gener de 2022 a
les 07:00
Actualitzat el
18 de gener de 2022 a les
17:38
La multinacional de l’acer Celsa Group, amb seu a Castellbisbal, destinarà diversos tipus de subproductes i residus del seu procés de producció a l’asfaltatge de carrers d’urbanitzacions sostenibles.
La companyia vallesana participa en una iniciativa europea anomenada Horizon 2020 PROBONO al costat de 46 socis més d’una quinzena de països. Finançat per la Unió Europea, el projecte busca proporcionar solucions validades per al disseny, construcció i operació d’urbanitzacions i edificis sostenibles, és a dir, amb zero emissions i usant materials reciclats.
Les diferents propostes es provaran en la construcció de sis barris de sis ciutats europees: Madrid, Porto, Brussel·les, Aarhus i Praga. El projecte s’ha iniciat aquest mes de gener i durarà fins a 2026, segons indica l’empresa de Castellbisbal.
Celsa, que actualment valoritza el 90% dels residus que produeix durant el procés de fabricació d’acer, proposa aprofitar els subproductes derivats del seu procés de producció per al pavimentat de vies públiques.
D’aquesta manera, Celsa testarà la forma d’aprofitar per primera vegada la terra de sedàs que es genera en els seus punts circulars (centres de recollida de ferralla fèrrica i altres residus recuperats pel grup i on es preparen per produir l’acer), així com l’escòria derivada del procés de fosa, obrint la porta a la completa valorització dels seus residus.
Notícies recomenades
-
Diners
El Vallès Occidental manté el grau de rotació laboral
-
Diners
La Cecot alerta del deteriorament dels polígons i reclama un pla específic d'inversions
-
Diners
Amec veu la competència xinesa com el gran repte estructural de les exportacions catalanes
-
Diners
Witeklab innova amb un nou sistema per controlar la inclinació d’estructures
-
Diners
L’energia torna a ser la protagonista
-
Diners
Sensofar impulsa la seva presència internacional amb una nova filial al Regne Unit