Celsa, un banc de proves per implementar la intel·ligència artificial en la siderúrgia
Diners
El grup amb seu a Castellbisbal incorporarà aquesta tecnologia per predir l'efectivitat en el seus forns d'arc elèctric i estendrà el model a tots els seus centres productius, començant pels de França i Polònia
- Celsa, un banc de proves per implementar la intel·ligència artificial en la siderúrgia
ARA A PORTADA
Publicat el
21 de març de 2023 a
les 14:55
Actualitzat el
21 de març de 2023 a les
16:41
El grup siderúrgic Celsa, amb seu a Castellbisbal, impulsa juntament amb un grup de socis entre els quals es troba el centre tecnològic espanyol Atos un projecte pioner a Europa per optimitzar el seu procés de producció amb la introducció d'un sistema d'intel·ligència artificial.
El projecte s'anomena Alchimia i al costat de Celsa hi participen fins a sis entitats més, entre elles empreses i centres universitaris, amb una iniciativa que vol servir de banc de proves per a la implantació de tecnologia d'intel·ligència artificial en la indústria siderúrgica per reduir el consum energètic, optimitzar processos i avançar en la completa descarbonització.
Amb aquest projecte es persegueix reduir un 2% de consum d'energia, la qual cosa implicaria evitar 232.000 tones/any d'emissions de CO₂, i augmentar la ràtio de circularitat de la ferralla en un 5%.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Diners
Les antigues caixes, més vives que mai
-
Diners
Terrassa, entre les millors ciutats d'Espanya per al rènting de cotxes
-
Diners
Memòria, dades i energia nuclear: el nou desafiament de la IA
-
Diners
Nomade Nation aterra el setembre a Terrassa amb un concessionari
-
Diners
Kern Pharma va facturar un 2,26% més l'any 2025 respecte a l'exercici anterior
-
Diners
Agost: un mes tradicionalment volàtil per als mercats financers