Fluidra assoleix unes vendes de 554 milions el primer trimestre, un 17% menys
Diners
La companyia vallesana assegura que han estat lleugerament millors del que s'esperava i que manté les previsions per a aquest 2023
- Fluidra assoleix unes vendes de 554 milions el primer trimestre, un 17% menys
ARA A PORTADA
-
Terrassa A la venda Can Minguet, la casa amb forma de masia en plena ciutat: "És una llàstima que es perdi" Pilar Màrquez
-
Terrassa El PSC condiciona el suport al pressupost a aturar la venda de dos solars de Foment: “És inadmissible” Pilar Màrquez
-
Terrassa Esportistes que s'han fet "influencers": "Estic tot el dia fent aquesta feina" Jordi Guillem
-
-
Terrassa La Marató de donació de sang de Terrassa celebra 20 anys amb quatre jornades de crida als donants Arnau Fort
Publicat el
10 de maig de 2023 a
les 08:43
Actualitzat el
10 de maig de 2023 a les
12:30
Fluidra, companyia d’equipament i de solucions connectades per a piscines i “wellness” amb seu a Sant Cugat del Vallès, va assolir unes vendes de 554 milions d'euros en els tres primers mesos de l'any, el que suposa un descens d'un 17% en comparació amb el bon acompliment en el mateix període de l'any anterior. La firma explica, però, que les vendes van ser lleugerament millors del que es preveia, amb els increments de preus compensant parcialment els menors volums en piscina residencial.
L'ebitda va ascendir a 121 milions d'euros, reflectint tant una recuperació seqüencial del marge brut gràcies a l'augment de preus, així com l'efecte de menors vendes. "El control de costos va mitigar la inflació dels costos fixos", explica l'empresa en un comunicat.
El benefici de caixa net va arribar als 60 milions d'euros pel menor acompliment operatiu i l'augment de les despeses financeres en efectiu. El benefici net es va situar en 41 milions d'euros.
La companyia manté les seves previsions per al 2023. Fluidra preveu unes vendes d'entre 2.000 i 2.200 milions d'euros, un ebitda d'entre 410 i 480 milions d'euros i un benefici de caixa net per acció d'entre 0,95 i 1,25 euros.
Per zones geogràfiques, els ingressos d'Amèrica del Nord van disminuir al primer trimestre un 17%; els del sud d'Europa, un 14%; i els de la resta del món, un 4%. Les vendes a Europa central i del nord van disminuir un 36%.
Per unitats de negoci, Piscina Comercial va créixer un 2% gràcies al turisme. Piscina Residencial va baixar un 20%, ja que els volums es van veure afectats per una menor demanda, principalment en l'activitat de nova construcció; i la reducció d'estoc.
La companyia està implementant un programa de simplificació per impulsar el marge brut i reduir els costos fixos, "que progressa a bon ritme", expliquen des de Fluidra. Així, esperen que aquest programa generi una millora de l'ebitda de 100 milions d'euros en els pròxims tres anys. "Fins avui, s'han posat en marxa 300 iniciatives que s'espera que generin uns 24 milions d'euros enguany. La companyia va per bon camí per a aconseguir, segons el que es preveu, un terç dels estalvis del programa en 2023", asseguren.
Eloi Planes, president executiu de Fluidra afirma que "els resultats del trimestre han estat en línia amb les expectatives". "De cara a la temporada de piscina, encara que persisteix la incertesa macroeconòmica, mantenim el nostre 'guidance' per a l'any. Estic segur que estem fent els passos adequats per reforçar el nostre negoci a llarg termini. La nostra estratègia i execució estan suportades en la nostra solidesa financera i en els resultats al llarg de tot el cicle, reforçant el nostre lideratge mundial en un sector amb un atractiu creixement estructural", diu.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Diners
La Cecot reforça les eines per anticipar la insolvència de les pimes
-
Diners
Aprenent a gestionar les ressenyes amb IA
-
Diners
Ametller Origen reuneix prop de 500 proveïdors per celebrar el seu 25è aniversari
-
Diners S’han creat 56 empreses noves en el darrer trimestre a Terrassa
-
Diners
La millora del servei al client, tema central al Values Day del BBVA
-
Diners
La Cambra de Terrassa reunirà LAMP, Vytrus Biotech i Vega Instrumentos per analitzar l'impacte econòmic de la sostenibilitat