La Cecot alerta de l'impacte per a les pimes de l'OPA del BBVA sobre el Sabadell
La patronal considera que la concentració bancària que suposaria la fusió "no beneficiarà a ningú"
- Més Punts Lila contra les violències masclistes i LGTBIQ+fòbiques a Terrassa
ARA A PORTADA
Publicat el
09 de maig de 2024 a
les 15:48
Actualitzat el
09 de maig de 2024 a les
18:25
L'interès del BBVA per apoderar-se del Banc Sabadell a través d'una OPA hostil ha despertat aquest dijous multitud de reaccions, entre les quals hi ha la de la Cecot, que alerta que l'OPA tindrà un impacte negatiu sobre les pimes catalanes.
El comitè executiu de la patronal amb seu a Terrassa considera que la concentració bancària que suposaria la fusió BBVA i el Sabadell no beneficiarà a ningú, “ans al contrari, la reducció del mercat financer fa que hi hagi menys competència, la qual cosa pot derivar a una pèrdua de condicions per als usuaris, siguin particulars o empreses”, afirma el seu president, Xavier Panés.
A més, “en el cas de les empreses el finançament és clau per poder garantir la seva activitat i, sobretot, per poder dur a terme projectes de transició energètica, transformació digital o internacionalització que els permeti consolidar-se i créixer. Si es redueix el mercat financer l’oferta de condicions a què poden optar deixaran de ser flexibles, sobre tot per a les empreses de dimensió pime”, argumenta el president de la Cecot, que, d'altra banda, assegura que lamentaria la pèrdua d’una entitat nascuda al Vallès, amb seu operativa a Sant Cugat del Vallès i molt pròxima al dia a dia del teixit productiu català.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Diners
La plantilla de Ficosa inicia una vaga contra l’ERO a la planta de Viladecavalls
-
Diners
Puig i Estée Lauder trenquen les negociacions per a una possible fusió
-
Diners
Circutor aborda els reptes i oportunitats de la transició energètica a l'empresa
-
Diners
La Cambra de Terrassa reuneix 32 empreses i entitats i més de 200 ofertes de feina a la fira ActiVallès
-
Diners
Cirsa obté un benefici net de 44,6 milions d'euros el primer trimestre, un 59% més
-
Diners
Terrassa impulsa un hackathon per reduir la bretxa laboral de les dones