L’Institut Industrial aborda amb Illa els reptes del sector tèxtil

Diners

La reunió al Palau de la Generalitat va servir per lliurar al president el llibre dels 150 anys de l’entitat i per posar sobre la taula els costos energètics, l’absentisme i la manca de professionals qualificats

Publicat el 17 de setembre de 2026 a les 11:17

Els costos energètics, l’absentisme i la manca de professionals qualificats van centrar part de la conversa que els representants de l’Institut Industrial de Terrassa-Gremi Tèxtil van mantenir aquest dimarts amb el president de la Generalitat, Salvador Illa, al Palau de la Generalitat. El president de l’entitat, Francesc Roca, explica que es va abordar la situació general de les empreses del gremi, que defineix com a "solvents", especialitzades i amb un alt grau de professionalització.

La trobada, d’uns 45 minuts, va tenir com a motiu principal el lliurament a Illa del llibre commemoratiu dels 150 anys de l’Institut Industrial, una entrega que havia quedat pendent. En l’acte hi van participar els autors de la publicació, Jordi Dinarès i Albert Amat, així com el president de la Cecot, Xavier Panés, i Francesc Roca. També hi va assistir el conseller d’Empresa i Treball, Miquel Sàmper.

Roca assenyala que tant Illa com Sàmper van mostrar-se conscients dels problemes plantejats. El president de l’Institut qualifica la trobada de "molt positiva" i "molt valuosa".

Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google