El Vallès Occidental, la segona comarca més competitiva
Diners
L’Índex FEGP 2024 en destaca la disponibilitat de sòl, unes infraestructures "robustes" de serveis i una forta base empresarial
- Marta Camps al seu despatx de la Paeria de Lleida -
- Àlvar Llobet
ARA A PORTADA
Publicat el
20 de juny de 2024 a
les 17:59
El Barcelonès (78,9), el Vallès Occidental (56,4) i el Baix Llobregat (53,1) són les tres comarques més competitives de Catalunya aquest 2024, seguides pel Gironès i el Tarragonès, segons la 20a edició de l’Índex FEGP de Competitivitat i Sostenibilitat Comarcal, un estudi de la Federació Empresarial del Gran Penedès (FEGP) presentat aquest dijous a la seu de Foment del Treball.
Segons l’informe, la nostra comarca manté la seva competitivitat amb millores globals. La FEGP en destaca una combinació de factors que inclouen la disponibilitat de sòl per a l’activitat econòmica i una infraestructura “robusta” de serveis que donen suport a la millora empresarial. La innovació, les infraestructures de transport i comunicacions, i el volum del mercat són també pilars fonamentals que continuen impulsant la comarca, s’indica en l’estudi.
No obstant això, la sostenibilitat mediambiental continua sent una debilitat significativa, sosté la patronal. “L’activitat productiva consumeix recursos intensament i els residus generats no són suficientment valoritzats”, es diu. A més, tot i estar ben connectada per l’autopista del Mediterrani, la comarca necessita millorar la seva accessibilitat als mercats globals desenvolupant infraestructures que fomentin la intermodalitat i la connexió amb l’eix ferroviari euromediterrani, s’avisa.
En canvi, s’exposa que la creació significativa d’ocupació el 2023 reflecteix una recuperació econòmica vigorosa i un entorn empresarial dinàmic.
L’estudi posa el focus també en el paper de la digitalització com a factor clau per a la competitivitat i subratlla la importància de la formació de la població, amb comarques més formades com el Barcelonès i el Vallès Occidental mostrant una major capacitat per desenvolupar activitats d’alt valor tecnològic.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Diners
Pont, Aurell y Armengol, parada de la missió del Govern al Marroc
-
Diners
Banc Sabadell guanya 971 milions fins al juny i activa una recompra d'accions de 331 milions
-
Diners
Terrassa encapçala la indústria vallesana en volum, però perd pes relatiu
-
Diners
Terrassa, model de referència a la Mediterrània en gestió turística basada en dades
-
Diners
Tot-Net inaugura oficina a Valladolid
-
Diners
L’oficina energètica de Pimec Vallès Occidental assessora més de 100 empreses en un any