Retailcat sosté que la reducció de la jornada posarà en perill el comerç de proximitat
Diners
La unió de comerciants alerta que la mesura suposarà un "sobrecost inassumible" per a moltes empreses i autònoms del sector
- Els Blancs celebren la victòria. -
- @CollaDelsBlancs
ARA A PORTADA
-
Terrassa Cancel·lacions i nous horaris l'últim dia de la Festa Major per esquivar la calor intensa Pilar Màrquez
-
Terrassa Un nou dispositiu del Pla Kanpai contra la multireincidència es tanca amb 4 detinguts i 191 identificats a Terrassa Redacció
-
Terrassa Alerta vermella a Terrassa: l'onada de calor amenaça amb batre rècords històrics Joan Muñoz | Arnau Fort
-
-
Publicat el
12 de juliol de 2024 a
les 11:59
Actualitzat el
12 de juliol de 2024 a les
12:49
La Unió d’Entitats del Retail de Catalunya, Retailcat, es manifesta totalment en contra de la reducció de la jornada laboral. L'organització, de la qual forma part Cecot Comerç, sosté que la mesura suposarà un "sobrecost inassumible" per a moltes empreses i autònoms del sector i que "pot agreujar el procés de desaparició de comerços que s’està produint darrerament".
L'associació de comerciants destaca que el sector comerç suposa el 16% del PIB de Catalunya i dona feina a gairebé mig milió de persones de forma directa o indirecta. Ressalta que les empreses petites i mitjanes suposen més del 98% del teixit empresarial, i d’aquestes pimes, més de la meitat tenen només una o dues persones treballadores. Explica que en el sector la presència física de persones és "imprescindible" per oferir un servei de qualitat als clients, i la majoria de petites i mitjanes empreses del comerç no tenen la capacitat de gestionar amb flexibilitat torns de treball. Així, consideren que la reducció d’hores en la jornada laboral suposaria tant l’increment del cost/hora del personal que ja forma part de la plantilla com la necessitat de contractar més personal a un cost salarial més alt que l’actual, per mantenir els comerços oberts les mateixes hores.
Per a Retailcat, la mesura impactaria sobre la viabilitat dels negocis i seria “impossible d'implementar en la majoria dels casos”. A més, "suposaria tenir les botigues tancades 120 hores més a l'any, reduint el volum de venda i augmentant la pèrdua de competitivitat enfront d'altres formats comercials més grans" i especialment davant les plataformes de venda per internet.
L'entitat adverteix que si s'aplica aquesta mesura sense compensacions que ajudin a disminuir l'augment de costos salarials l'única mesura compensatòria que podrien aplicar les empreses del sector seria repercutir l’increment de costos als consumidors, una opció que diuen que no volen ni contemplar.
L'associació demana també que el Ministeri de Treball “retorni la potestat” de tractar les jornades laborals per la via del diàleg social en el qual estan implicats sindicats i patronals, perquè són els que tenen l'experiència i els coneixements sobre la realitat empresarial.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Diners
Fluidra i Ignion, entre les empreses catalanes més disruptives del 2026
-
Diners
Cirsa emetrà bons sènior garantits per 500 milions d'euros
-
Diners
El Cel de les Oques i Masia Can Ametller, exemples a Europa de bones pràctiques d’eficiència energètica en restauració
-
Diners
Ramon Comellas rep la Medalla al Treball President Macià
-
Diners
Leitat capta 464.000 euros per reforçar el seu lideratge en projectes europeus
-
Diners
Vytrus amplia el negoci més enllà de les cèl·lules mare vegetals