La Cambra, en un projecte internacional per avançar en sostenibilitat en el sector horeca
La Cambra de Comerç de Terrassa i vuit pimes de la demarcació participen en la iniciativa EnergyEfficiency4HORECA
- La Cambra, en un projecte internacional per avançar en sostenibilitat en el sector horeca
ARA A PORTADA
Publicat el 31 de juliol de 2024 a les 11:41
Actualitzat el 31 de juliol de 2024 a les 12:17
Un total de vuit empreses de la demarcació de la Cambra de Comerç de Terrassa participen en el projecte internacional EnergyEffiency4HORECA (EE4HORECA), l’objectiu del qual és ajudar les pimes de tota la cadena de valor del sector de la restauració, l’hoteleria i el càtering, a avançar en models més sostenibles i resilients. Aquestes empreses, situades a Terrassa, Castellbisbal, Matadepera, Rubí i Sant Cugat, representen diferents segments dins del sector horeca, com ara restaurants, hotels, proveïdors d’alimentació i begudes, i gestió i consultoria. La Cambra de Comerç de Terrassa lidera, conjuntament amb la Cámara de España, un Living Lab en el marc de projecte a Alemanya, Espanya, França, Itàlia i Letònia.
EnergyEfficiency4HORECA, finançat per la Unió Europea, té entre els seus objectius acompanyar les pimes en el camí cap a la sostenibilitat i la transició energètica. A partir del pròxim mes novembre les empreses del sector horeca accediran a tallers, seminaris web i una plataforma d'aprenentatge electrònic sobre eficiència energètica de manera gratuïta. El projecte, que es va iniciar el mes d’octubre de 2023, es prolongarà fins al setembre del 2026.
La responsable del Servei de Desenvolupament Empresarial Sostenible de la Cambra de Comerç de Terrassa, Marianella Pereira, explica que “els objectius específics del programa s’orienten a crear models de negoci sostenibles i fer-ne l’avaluació amb eines de monitoratge centrades en l'ús de l'energia en tota la cadena de valor, és a dir, des dels proveïdors i distribuïdors, passant pels mateixos establiments i fins al client final. Amb aquests mesuraments es persegueix la formulació de polítiques i regulacions orientades a la reducció de les emissions de CO2 en la cadena de valor el sector horeca”.
Altres dels objectius de l'EE4HORECA són “d’una banda, demostrar la rellevància dels enfocaments de cadena de valor per augmentar la sostenibilitat, la resiliència i la competitivitat entre les empreses”, explica Pereira. El projecte busca també “demostrar la viabilitat econòmica dels enfocaments col·laboratius per fer més sostenible la cadenes de valor d’aquest sector”.
En el conjunt de Catalunya, hi participaren un total de tretze empreses, de les quals vuit són les de la demarcació de la Cambra de Terrassa, quatre de Barcelona i una del Masnou. La Cambra de Comerç de Terrassa és l’única corporació catalana implicada al EE4HORECA.
Notícies recomenades
-
Diners
Balanç dels mercats
-
Diners
Recaptació rècord a la Nit Solidària de Movento Stern
-
Diners
Ficosa supera els 30 milions de càmeres produïdes en els últims 11 anys
-
Diners
Bike Ocasión incrementa la facturació un 70% i assoleix els 23 milions d'euros el 2025
-
Diners
Dos projectes de Healthcare Vallès i el terrassenc Mesai, seleccionats per al 4YFN 2026
-
Diners
Cirsa tanca la compra de quatre casinos al Perú