Fluidra guanya 48 milions el primer trimestre, un 29% més

La companyia vallesana anuncia la compra del SaaS Pooltrackr

  • La seu de Fluidra a Sant Cugat del Vallès
Publicat el 08 de maig de 2025 a les 11:07

La companyia vallesana Fluidra va tancar el primer trimestre de l'any amb un benefici net de 48 milions d'euros, un 29% més que en el mateix període de l'any passat, va informat aquest dimecres, mateix dia que va anunciar la compra de Pooltrackr, una plataforma SaaS australiana.

La companyia va aconseguir unes vendes de 564 milions, un 7% interanual més, i ha assenyalat que va créixer en totes les regions, impulsat principalment per majors volums juntament amb la contribució positiva del preu i de les adquisicions de l'any passat.

L'Ebitda registrat de la multinacional amb seu a Sant Cugat del Vallès dedicada al sector de les piscines i el “wellness” va ser de 131 milions, un 10% més que un any enrere, la qual cosa representa un marge del 23%, amb una millora del marge brut "gràcies al Programa de Simplificació, que compensa un opex més elevat".

L'empresa ha explicat que entre gener i març, les vendes van augmentar en totes les regions a tipus de canvi i perímetre constants: Amèrica del Nord va créixer un 7%; Europa, al voltant d'un 3%, i en la Resta del Món, un 3%. Així mateix, ha explicat que el Programa de Simplificació suma "un estalvi acumulat de 75 milions", dels quals 7 milions corresponen al primer trimestre, i ha recordat que l'objectiu és un estalvi de 100 milions a finals d'any.

El president executiu de Fluidra, Eloi Planes, ha explicat que "després d'un bon primer trimestre", l'empresa manté les previsions per a 2025, i que es mantenen atents a l'evolució de l'entorn. "Encara que persisteix la incertesa macroeconòmica i geopolítica, confiem en la nostra capacitat d'execució, recolzats pel nostre pla d'acció per a compensar l'impacte de les tarifes", ha afegit.

Fluidra ha anunciat, en un altre comunicat, la compra del 100% de Pooltrackr, una plataforma SaaS "que optimitza cada aspecte de les operacions per a professionals de venda i servei de piscines i spas". "Aquesta adquisició reforça el compromís de Fluidra amb la innovació digital i marca una nova fita en l'execució del seu pla estratègic", ha explicat l'empresa.

L'empresa ha assenyalat que l'operació s'emmarca en l'enfortiment de la "experiència de piscina connectada" i que amplia les seves capacitats de programari i accelera l'objectiu de crear un ecosistema digital totalment integrat que simplifiqui les operacions comercials dels professionals.

El CEO de Fluidra, Jaime Ramírez, ha explicat que la compra és "un nou pas decidit cap a la construcció de l'ecosistema més intel·ligent i connectat del sector de la piscina". A més, ha recordat que a l'abril va anunciar la compra del 27% d'Aiper, especialitzada en robots netejafons sense cable, i que s'espera que l'operació es tanqui en la segona meitat de l'any.