La cooperativa Crisàlide guanya el Premi Eines
La candidatura de Crisàlide ha estat la més valorada de la comarca pel seu caràcter inclusiu

- 4 matadeperencs a l’Uniraid’25
ARA A PORTADA
Publicat el 23 d’octubre de 2024 a les 19:35
La cooperativa matadeperenca Crisàlide Comunicació ha guanyat el Premi Eines en la categoria de Millor Projecte Vallesà de transformació i innovació social per la creació del banc d'imatges social i lliure "Retícula".
Els Premis Eines, atorgats des de fa quatre anys per la Universitat Autònoma de Barcelona i diversos ens locals i supramunicipals, premien les iniciatives de l'economia social pensades per a la millora de la qualitat de vida de la ciutadania i la defensa dels drets humans en l'àmbit català, vallesà i local. La candidatura de Crisàlide va ser la més valorada de la comarca pel seu caràcter inclusiu. El projecte, format per tres dones, està centrat en la visibilització a través de la fotografia de col·lectius socials com les dones, la població LGTBIQ+ o les persones amb diversitat funcional.
“Com a comunicadores, trobàvem a faltar diversitat en els perfils i en les escenes que es reflecteixen en els bancs convencionals”, explica Paula Solís, sòcia de la cooperativa. Els bancs d'imatges son plataformes digitals amb fotografies descarregables. Serveixen perquè qualsevol persona, i en especial aquelles dedicades a la comunicació, hi trobin material fotogràfic que els seria complicat o costós aconseguir pel seu compte.
Notícies recomenades
-
Matadepera Recullen 190 quilos de roba usada a Matadepera
-
Matadepera Matadepera es prepara per convertir-se en una vila intel·ligent
-
Matadepera Detinguts els autors de sis robatoris en habitatges de Matadepera
-
Matadepera Quatre detinguts per robatoris amb força a Matadepera
-
Matadepera Una matadeperenca fa una lectura a la missa del papa Lleó XIV
-
Matadepera Es busquen els legítims propietaris d'alguns objectes robats a Matadepera