L'Escola Airina serà mixta el curs vinent. Amb aquesta decisió, el centre iniciarà una nova etapa i podrà oferir continuïtat als nens (ja ho era per a les nenes) que estan matriculats a pàrvuls. L'Airina, doncs, deixarà de ser l'únic col·legi concertat a la trama urbana de la ciutat que fins ara diferenciava per sexes. Ho feia a partir de primària perquè infantil sí que acull nens i nenes.
La directora d'Airina, Núria Martorell, va explicar ahir que "estem molt il·lusionats amb el canvi que farem el pròxim curs. L'Airina és una escola molt arrelada al barri del Centre i molt familiar perquè és petita. Crèiem que amb la nova oferta donem l'oportunitat als pares que tenen nens de continuar al mateix centre. I de fet, hem tingut molt bona resposta. Estan contents".
Situada al carrer del Nord, l'Airina ocupa una casa modernista de Lluís Muncunill en regim de lloguer. Es tracta de la Casa Puigarnau (també coneguda com la Casa Joaquima Pujals), que data de 1897, i que havia estat residència familiar fins que es va convertir amb la seu del col·legi egarenc que es va crear l'any 1968 i que ja ha complert cinquanta anys d'història. L'edifici, de valor històric i arquitectònic, s'acostuma a obrir per la Fira Modernista per fer visites del públic interessat.
Un nou ús educatiu
L'Escola Airina va donar a aquest immoble catalogat un nou ús educatiu. En l'actualitat, el centre ofereix llar d'infants, infantil i primària. Compte amb uns 300 alumnes, dels quals 259 cursen infantil i primària. Des de la llar d'infants fins a infantil és educació mixta i a partir de primària sols de nenes. La directora remarca que fa un parell d'anys que es van posar a treballar en el canvi i que fa un any i mig que el departament d'Educació de la Generalitat va donar llum verda. Després es va prendre la decisió d'iniciar el nou projecte el curs vinent i es va informar les famílies, les quals han rebut la notícia amb satisfacció.
No hi factors econòmics
Núries Martorell vol deixar clar que el nou projecte no està condicionat al fet que el departament d'Educació ja fa dies que vol retirar els concerts a aquells centres que diferencien per sexe. "Pot coincidir amb el temps però no hi ha una causa-efecte. Nosaltres teníem el concert amb el departament renovat i, per tant, ara per ara, no suposava cap alteració. La renovació del conveni a la concertada es fa per un llarg període, quatre o sis anys, i només es reconsidera si no s'omple un mínim de places. Des d'aquest punt de vista, nosaltres no patíem".
L'escola Airina va néixer per iniciativa d'un grup de famílies que buscava promoure i gestionar col·legis que oferissin un model educatiu de qualitat. L'escola, doncs, porta ja més de 50 anys educant i formant persones amb l'ajuda dels professionals de l'educació i, sobretot, de les famílies que estan molt implicades. Una de les claus són la formació continuada del professorat, la introducció de noves metodologies didàctiques i projectes d'innovació educativa.
Airina pertany, des de 1989, a la Institució Familiar d'Educació, un grup educatiu que té tretze escoles a Catalunya i Balears que sumen més de 8.000 alumnes.
ARA A PORTADA
-
Terrassa Les incògnites sobre el cotxe abandonat a la C-58: d’on ha sortit i quan el retiraran? Joan Muñoz
-
-
Diners Creen una finestra que manté la casa fresca a l’estiu i calenta a l’hivern: estalvia més d’un 35% d’energia Laura Massallé
-
Terrassa Mònica Botta, primera dona gerent del Consorci Sanitari de Terrassa: "Disposem de totes les eines per formar part de la transformació del sistema" Joan Muñoz
-
Terrassa Terrassa presenta al·legacions a la Generalitat per reduir l'impacte del pla de renovables a l'Anella Verda Pilar Màrquez
Publicat el
21 de febrer de 2020 a
les 20:25
Notícies recomenades
-
Terrassa
Aliança entre l'Ajuntament i la UPC per buscar microplàstics als embornals
-
Terrassa
Xanguets, migas i perdiu
-
Terrassa
Una misteriosa i perillosa troballa enmig de Terrassa: “He trobat una bala tirada al terra”
-
Terrassa
La 2a Fira de la Cervesa Artesana, suma per primer cop un producte terrassenc: “Un comiat de l'estiu com Déu mana”
-
Terrassa
Crida als i les "skaters" de Terrassa: Classes gratuïtes i una JAM per a tots els nivells
-
Terrassa
Saps on és... un mosaic a l’accés de l’ensenyança