Els Mossos d'Esquadra van detenir ahir 26 persones durant el macrooperatiu desplegat des de primera hora del matí per desarticular un clan familiar dedicat a cometre delictes violents i contra el patrimoni que tenia la seva base al barri de la Mina de Sant Adrià de Besòs.
Es van practicar un total de 30 entrades i registres, la majoria dels quals -18- al barri de la Mina, i es van detenir 26 persones, totes del mateix clan familiar, el de "Los Manolos", que actuaven des de feia més de 30 anys.
La policia va enregistrar els habitatges dels detinguts i les segones residències, enre elles una inspeccionada a la urbanització de Maçanet de La Selva.
També es va intervenir a altres immobles dels partits judicials de Badalona, Barcelona, Terrassa, Sabadell, Arenys de Mar i Santa Coloma de Farners.
baralles amb armes de foc
Segons Herrera, els sospitosos es dedicaven a "exercir el control sobre diferents famílies de la zona i cometre una sèrie de delictes violents amb els quals atemorien bona part de la població", i estarien també involucrats en dues baralles amb armes de foc ocorregudes en els últims dos mesos als barris de La Pau i la Mina.
Durant els registres, la policia va localitzar armes de foc curtes, com pistoles i revòlvers, i un fusell d'assalt que presumptament utilitzaven per cometre delictes violents.
"La importància d'aquesta operació és que no només hem detingut autors materials de fets, sinó que hem procedit a atacar i detenir els líders d'una organització amb estructura piramidal", va destacar.
La investigació va començar fa mig any i, malgrat el confinament, l'activitat delinqüencial de la banda no s'hauria vist molt afectada pel fet que els delictes que se'ls atribueixen estan relacionats, va assenyalar Herrera, amb "el poder territorial".
En l'operatiu van participar uns 500 agents dels Mossos d'Esquadra, liderats per l'Àrea Central de Delictes Contra el Patrimoni, de la Divisió d'Investigació Criminal.
ARA A PORTADA
Publicat el
02 de juliol de 2020 a
les 19:55
Notícies recomenades
-
Terrassa
Qui va ser el religiós consagrat a la seva congregació?
-
Terrassa
Anna Murià i Romaní: “Escriure no només és posar i ordenar paraules”
-
Terrassa
Bar Culla, 85 anys fent barri rere la barra: "Si un dia no ve algun client et preguntes què els ha passat"
-
Terrassa
El dermatòleg Ramon Grimalt carrega contra la depilació genital: "Tot són contres"
-
Terrassa
La setmana vinent s'asfaltarà el carril bici de la plaça de l'Aigua
-
Terrassa
El Vallès Occidental, la comarca amb més avisos al 112 per la tempesta