Àptima participa en un rellevant estudi ginecològic sobre la metaplàsia òssia endometrial
Terrassa
El doctor Enric Cauyela ha aportat un terç dels casos analitzats en l’estadística més gran internacional publicada fins al moment sobre aquesta patologia
- Més de 300 plantes de marihuana en un galliner
ARA A PORTADA
Publicat el
23 de setembre de 2021 a
les 07:00
Actualitzat el
22 de setembre de 2021 a les
19:03
El tractament histeroscòpic (introduint a l’úter un tub prim i flexible amb llum anomenat histeroscopi) és el més efectiu davant la metaplàsia òssia endometrial, una patologia que es caracteritza per la presència de teixit ossi a l’interior de la cavitat uterina i que causa sagnats, dolor pelvià i esterilitat. Així ho conclou un estudi internacional en què ha participat el doctor Enric Cayuela i Font, ginecòleg d’Àptima Centre Clínic MútuaTerrassa i especialista en histeroscòpia diagnòstica i quirúrgica.
El treball ha estat liderat per la Universitat de Verona i s’ha publicat recentment a la revista European Journal of Obstetrics&Ginecology and Reproductive Biology.
Sota el títol “Osseous metaplàsia of the endometrium: a multicenter retrospective study”, el treball conclou que l’esmentada patologia apareix associada a múltiples símptomes ginecològics (entre ells, l’esterilitat) i que malgrat que la seva prevalença no és gaire elevada, els ginecòlegs haurien de tenir en compte aquesta condició quan realitzin una ecografia transvaginal.
Alhora, s’apunta el tractament histeroscòpic com el més eficaç, ja que en els 63 casos estudiats (un terç d’ells aportats pel doctor Cayuela) va tenir èxit sense complicacions. A més, la investigació revela que del 69,2% de les pacients que eren estèrils, un 44,4% van aconseguir concebre i tenir un part amb nadó viu, i evidencia que la resta de símptomes van millorar després del tractament histeroscòpic en totes les pacients.
L’estudi és de caràcter multicèntric i retrospectiu (1994-2018) i hi ha intervingut una quinzena d’investigadors internacionals amb el propòsit de descriure les característiques clíniques i demogràfiques, l’aspecte ecogràfic i els resultats de la histeroscòpia de les pacients amb metaplàsia òssia endometrial.
Es tracta de l’estadística més gran publicada fins al moment sobre aquesta patologia.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
Carnisseria Alfonso, botiga de barri: "Simplement, he continuat el que feia la meva mare"
-
Terrassa
Retiren 215 vehicles abandonats durant el 2026: “Ens agradaria que fos un tràmit més àgil”
-
Terrassa
La residència de Sant Pere Nord s'acabarà el febrer
-
Terrassa
De la màquina de vapor a la IA: el MNACTEC reobre renovat
-
Terrassa
El PSC demana una avaluació externa del CAAD de Terrassa: “No és un problema puntual ni de recursos econòmics”
-
Terrassa
La criminalitat comú continua baixant a Terrassa: descens del 3% en el primer semestre de 2026