Entesa per potenciar la transició ecològica a les empreses
Conveni entre la Cecot i el Consell Comarcal
- La lliga dels marcadors ajustats
ARA A PORTADA
-
El Segle XXI es reactiva: Consum i Areafit lideren la recuperació del complex comercial a Terrassa Pilar Màrquez
-
-
L’avinguda del Vallès, el punt negre del trànsit a Terrassa: prop de 100 accidents en un any Joan Muñoz
-
Indignació amb el menjar de l'escola pública: “La meva filla no vol anar al menjador perquè passa gana” Arnau Fort
-
Publicat el
08 d’octubre de 2021 a
les 07:16
Actualitzat el
07 d’octubre de 2021 a les
20:25
La patronal Cecot i el Consell Comarcal promouran la transició energètica a les empreses del Vallès Occidental. Ambdues institucions van signar ahir un acord de col·laboració que s’emmarca en els projectes realitzats des de l’Agència d’Energia del Vallès Occidental. Es vol afavorir “el desenvolupament sostenible del sector empresarial, la descarbonització de l’economia del Vallès Occidental i la millora de la competitivitat de les empreses”.
El conveni el van signar ahir el president del Consell Comarcal, Ignasi Giménez, i el president de la Cecot, Antoni Abad, acompanyats pel conseller de Territori, Carles Rodríguez, i el director de l’Oficina per la Transició Energètica de la Cecot, Josep Casas. L’acord, inclòs en el projecte Vallès Solar, es fonamenta “en la necessitat d’accelerar els processos de transició energètica entre les Pimes” i en establir aliances per cooperar en el disseny “de ciutats i comunitats més sostenibles”. Giménez va recordar que el consell ha iniciat “diferents línies de treball per afavorir la transició energètica a les empreses amb la voluntat de reduir la petjada climàtica i per poder impulsar canvis en el teixit econòmic”. En el marc de la convocatòria Next Generation, es treballa en plans com l’impuls de l’ús de la biomassa.
Eficiència
Un objectiu de l’acord és que les empreses “millorin la seva eficiència energètica, apostin per l’autoconsum elèctric i s’incorporin als mercats locals energètics” o a iniciatives col·laboratives. Un altre és revisar i adaptar ordenances i tràmits per facilitar llicències d’instal·lació de plaques solars fotovoltaiques en cobertes industrials, torres de càrrega per a vehicles elèctrics i marquesines fotovoltaiques, i altres infraestructures.
El conveni promourà l’aplicació de bonificacions fiscals que estimulin les empreses a instal·lar cobertes fotovoltaiques “per a l’autoconsum d’energia elèctrica”. “Treballant en xarxa amb entitats, administracions i organitzacions empresarials al territori, podem donar més cobertura al teixit productiu i sumar esforços en l’eix de la generació i consum d’energia neta al Vallès”, va afirmar Abad.
Notícies recomenades
-
Terrassa
L’ACA actua contra l’erosió al tram final de la riera del Palau
-
Terrassa
Aquests són els dos punts de Terrassa amb més avisos per la processionària
-
Terrassa
L’Ajuntament treu bona nota garantint l’accés a la informació
-
Terrassa
La satisfacció per l’atenció primària a Terrassa, molt per sota de la mitjana catalana
-
Terrassa
Els Bombers de Terrassa rescaten persones atrapades en ascensors cada 40 hores
-
Terrassa
Terrassa amplia el record als deportats amb quatre noves llambordes Stolpersteine