Contra el maltractament a persones grans
Campanya perquè els comerciants ajudin a detectar casos

- FGC tallarà el servei entre les estacions de La Bonanova i Sarrià aquest cap de setmana
ARA A PORTADA
Publicat el 27 d’octubre de 2021 a les 19:55
Actualitzat el 27 d’octubre de 2021 a les 18:03
Ha augmentat el nombre de persones grans en situació d’exclusió social o víctimes de maltractament. Aquesta és la conclusió a què ha arribat Alzheimer Catalunya Fundació i que sustenta una campanya que aquesta entitat durà a terme a comerços de Terrassa per detectar el maltractament a persones grans. El projecte té una durada de sis mesos.
La fundació es dedica a donar suport a persones amb Alzheimer i actua a Terrassa des de l’any 2013, acompanyant a persones amb demència “a través de les figures de la tutela i la guarda de fet”. Arran d’aquesta activitat, diu, ha detectat un augment dels casos d’alta complexitat. Això significa “un augment de persones grans en situació d’exclusió social o afectades per maltractament”. El 65,5% de les persones integrades en els programes de la fundació es troba en aquest estat de complexitat.
En el 75% dels casos, el maltractament s’exerceix des de la pròpia família per causes relacionades amb la poca formació en cures “o l’angoixa que genera procurar-les”. Aquest fet ha portat a la fundació a iniciar una campanya a diversos barris (Pla del Bon Aire, Can Roca, Sant Pere Nord, Centre, Vallparadís i Ca n’Aurell) centrada en la detecció de les situacions “a partir d’informar sobre les diverses tipologies” de maltractament i com descobrir-les.
Formació
La campanya, anomenada “Parem el cop! Actua contra el maltractament cap a les persones grans”, consisteix principalment en visitar i reunir-se amb un centenar de comerciants “per tal de formar-los en detecció” i que esdevinguin agents actius per descobrir casos.
Els botiguers “poden tenir més facilitat per observar situacions de risc” degut a la naturalesa del seu ofici. A més de desenvolupar un paper informatiu, Alzheimer Catalunya Fundació s’encarregarà d’atendre els possibles casos “per tal de gestionar àgilment la situació amb els serveis socials o el CAP de la zona”. Les informacions facilitades es faran des de l’anonimat. L’objectiu de la campanya és conscienciar la població “i apel·lar a la responsabilitat col·lectiva”.
Notícies recomenades
-
Terrassa Mútua tanca el 2024 amb uns ingressos totals de 428 milions
-
Terrassa La Fundació Impulsa beca 48 joves amb estudis de Formació Professional
-
Terrassa Reparació de fuites al vas i renovació de la gespa a la piscina de Vallparadís
-
Terrassa El Robotfest de Terrassa és un èxit: "Estem vivint el futur ja"
-
Terrassa L'Ajuntament renovarà l'avinguda d'Àfrica per motius de seguretat
-
Terrassa Els Castellers de Terrassa fan el cinquè 5d7 de la temporada a Sant Gervasi