Avui han començat a circular amb passatge els 1rs nous trens de la línia Barcelona-Vallès. En uns mesos, freqüències de metro: trens cada 5' des de #Terrassa i #Sabadell i cada 2,5' des de #SantCugat. Màxima capacitat amb una oferta d 110 milions de places d #transportpúblic @FGC pic.twitter.com/hzUx11daF6
— Marta Subirà? (@martasubira) March 7, 2022
Els primers nous trens de la línia Barcelona-Vallès d'FGC ja circulen amb passatge
Terrassa
Es posa en marxa el primer dels nous trens d’FGC que permetran un tren cada cinc minuts a Terrassa
- Els primers nous trens de la línia Barcelona-Vallès d'FGC ja circulen amb passatge
ARA A PORTADA
Publicat el
08 de març de 2022 a
les 11:45
[Marta Ordóñez]
Després de mesos en proves, ja circula amb passatgers el primer dels quinze nous trens que permetran esgotar la capacitat del recorregut d’FGC Barcelona-Vallès i oferir un servei de metro a Terrassa. Aquest dilluns s’ha incorporat a la línia vallesana el nou model 115 i ja transporta els primers passatgers.
És la primera unitat que ara es posa en marxa i, un cop es completi la flota, previst a l’estiu del 2022, la ciutat disposarà d’un tren cada cinc minuts en hora punta i cada deu minuts en hora vall. Des de Sant Cugat, els trens tindran pas cada 2,5 minuts. Si bé fins ara la flota estava composada per 46 unitats, FGC tancarà l’any amb 61 trens actius només per a les línies que uneixen la nostra comarca amb Barcelona.
Amb aquestes incorporacions, durant els mesos vinents la infraestructura Barcelona-Vallès haurà assolit la seva capacitat màxima. Si amb la flota actual, FGC té capacitat per fer 80 milions de viatges l’any a aquesta línia, les noves unitats permetran assolir els 110 milions de viatges anuals.
Segons han confirmat fonts de la companyia ferroviària, aquesta setmana s’incorporaran tres nous combois a les línies del Vallès. Fins a l’estiu, però, les freqüències no s’ampliaran de forma efectiva. “Es mantindrà la mateixa oferta fins a la posada en marxa de tots els trens”, exposen les mateixes fonts.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
Els Minyons sumen dins la candidatura unitària per liderar la Coordinadora de Colles Castelleres
-
Terrassa
El campus de Terrassa de la UPC rep una inversió de més de 70.000 euros
-
Terrassa
El trencaclosques de les esquerres a Terrassa
-
Terrassa
Prou Barreres reclama poder accedir amb vehicle a la rambla d'Ègara
-
Terrassa
Catalunya entra en la tercera onada de calor de l’estiu: a Terrassa la xafogor apreta però sense valors extrems
-
Terrassa
Gran desplegament policial al Mercadal de Martí l'Humà en una nova batuda contra la roba falsa