L’1 d’octubre serà festa local a Matadepera
Terrassa
El ple aprova la moció per commemorar el referèndum del 2017
- L’1 d’octubre serà festa local a Matadepera
ARA A PORTADA
Publicat el
04 de juny de 2022 a
les 07:47
Actualitzat el
03 de juny de 2022 a les
16:52
L’1 d’octubre serà festa local a Matadepera. Es tracta d’una de les mocions que es van aprovar al ple ordinari d’aquest passat dilluns. Amb aquesta acció es pretén commemorar del referèndum d’autodeterminació que va tenir lloc l’1 d’octubre de 2017.
La proposta, que va sortir originàriament del Consell per la República i a la qual se li va afegir ANC Matadepera, va ser aprovada al ple per tres grups municipals; Junts per Matadepera, Esquerra Republicana de Catalunya i CUP Matadepera, i el vot contrari de Ciutadans Matadepera. Segons fonts municipals, aquesta moció suposarà que els anys en què l’1 d’octubre caigui en festiu (com aquest any en què cau en dissabte, o el que ve, en diumenge), les dues festes locals (la del gener, coincidint amb les Festes de Sant Sebastià i la de l’agost, amb la Festa Major) es mantindran. En canvi, els anys en què l’1 d’octubre caigui en dia feiner (el primer any serà el 2024 i en dimarts, ja que és any de traspàs), se substituirà el dilluns de Festa Major per aquesta.
El referèndum a Matadepera de l’1 d’octubre de 2017 es va saldar amb 4.333 dels 4.554 vots emesos a favor d’una república catalana. En canvi, només 141 persones van votar amb un “no”. També hi va haver 63 vots en blanc i 16 vots nuls. La participació va ser d’un 65,7%. Mesos més tard l’equipament on es va celebrar la votació es va rebatejar amb el nom “Pavelló Primer d’Octubre”.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
Terrassa obre borses de treball per cobrir vacants temporals
-
Terrassa
Terrassa realitzarà una prova pilot per estendre la línia de bus L12 per Can Palet de Vista Alegre
-
Terrassa
Xavier Casas, bomber terrassenc: "L'olor, la visió, allò que escoltes a Veneçuela et destrossa; és una experiència molt dura"
-
Terrassa
Un nou dispositiu del Pla Kanpai contra la multireincidència es tanca amb 4 detinguts i 191 identificats a Terrassa
-
Terrassa
Cancel·lacions i nous horaris l'últim dia de la Festa Major per esquivar la calor intensa
-
Terrassa
Terrassa activa el Pla d’Emergència Municipal pel risc extrem d’incendis i l’episodi de calor intensa