Els trens de Rodalies Lleida arribaran fins a Terrassa a partir del 15 de desembre
Està previst que la nova RL4 afegeixi 20 circulacions setmanals més i reorganitzi els horaris, que seran coordinats amb la R4
- Els trens de Rodalies Lleida arribaran fins a Terrassa a partir del 15 de desembre
ARA A PORTADA
Publicat el
08 de novembre de 2024 a
les 12:01
Actualitzat el
08 de novembre de 2024 a les
12:02
A partir del 15 de desembre, els trens de rodalies començaran a circular per la nova línia RL4 i no arribaran només fins a Manresa, com s'havia dit fins ara, sinó que acabaran a Terrassa, segons ha avançat Catalunya Ràdio. Està previst que la RL4 afegeixi 20 noves circulacions setmanals i reorganitzi els horaris, que seran coordinats amb la R-4. L'objectiu és millorar la connectivitat amb el Vallès i amb l'àrea metropolitana de Barcelona.
A la nova configuració hi haurà 12 freqüències per sentit. L'RL3 farà el trajecte entre Lleida i Cervera, i amb la nova RL4 desapareixerà l'R12, la línia que uneix Barcelona amb la capital del Segrià, passant pel Bages.
De moment, el servei l'operarà Renfe, però està previst que, d'aquí a un any, passarà a gestionar-lo Ferrocarrils amb els nous trens fabricats per la suïssa Stadler, que aquesta setmana s'han presentat a la Smart City Expo. Tindran capacitat per a 439 passatgers, amb tres cotxes i que podran arribar a 140 kilòmetres per hora.
Aquest canvi forma part del pla de la Generalitat per a millorar els serveis de Rodalies i traspassar la gestió d'aquests serveis de Renfe a Ferrocarrils de la Generalitat (FGC). Aquesta transició va començar el febrer de 2024 amb el traspàs de la línia RL3 (Lleida-Cervera) i continuarà ara amb la línia RL4 (Lleida-Manresa).
Fins ara, el servei de Rodalies a Lleida tenia les línies de Lleida-Balaguer-Sa Pobla, gestionada per FGC, i les línies R12, R13 i R14 en la resta de comarques de Lleida, sota la gestió de Renfe. Amb el nou model, les Rodalies de Lleida es reestructuren per a incloure, a més de les línies RL1 i RL2 de Lleida-Sa Pobla, els nous serveis RL3, que cobreix el trajecte Lleida-Cervera, i RL4, que connectarà Lleida amb Terrassa.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
Marc Ferrer, nou president del Centre d’Estudis Històrics de Terrassa
-
Terrassa
Els Capgrossos de Terrassa guanyen el pols al rellotge i faran ballar les 46 figures a la Plaça Vella
-
Terrassa
Retards a Rodalies per un robatori de coure
-
Terrassa
El decret de les noves àrees de vianants, en vigor
-
Terrassa
Memòria d’una ciutat que va desafiar el franquisme: “Som millors que fa 50 anys”
-
Terrassa
El PSC denuncia el desbordament de contenidors durant el cap de setmana