Més reduccions de velocitat a l’AP-7
El tram entre Martorell i Gelida baixa a 100 km/h. No es descarten més límits
- Més reduccions de velocitat a l’AP-7
ARA A PORTADA
Publicat el
24 de març de 2023 a
les 17:55
El Servei Català de Trànsit (SCT) ha limitat la velocitat a 100 km/h a l’AP-7 entre Martorell i Gelida els divendres a la tarda, dissabte al matí i diumenge a la tarda i els camions hauran de circular per la dreta en aquest tram d’uns set quilòmetres, que ha tingut un important augment de la mobilitat i on s’ha observat que els vehicles no respecten prou les distàncies de seguretat i també corren massa, segons el SCT.
La mesura s'ha començat a aplicar aquest divendres en fase de proves i forma part del paquet d’accions que el SCT va presentar dijous per reduir la sinistralitat a l’AP-7. El pla es desplegarà entre el 2023 i 2025 amb una inversió de 14,3 milions d’euros i, entre altres mesures, també preveu utilitzar drons per controlar els punts més conflictius i instal·lar nous radars a l’autopista, on la mobilitat ha augmentat un 26% des de l’alliberament dels peatges.
El director del SCT, Ramon Lamiel, espera que la mesura en el tram entre Martorell i Gelida ajudi a millorar la seguretat viària i no descarta baixar més el límit de velocitat si aquests 100 km/h no són suficients. Trànsit i Mossos faran controls de la velocitat per controlar que la limitació es compleixi.
El SCT vol estendre sistemes de velocitat variable en més trams de la via i té l’ull posat en el tronc central de l’AP-7 en espera que l’Estat, que és el titular de l’autopista, pugui aplicar mesures en aquesta direcció.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Comarca
La pesta porcina deixa Russell Crowe sense rodatge a Sant Cugat
-
Comarca
Vacarisses ja té mercat setmanal
-
Comarca L'alcalde de Sant Cugat del Vallès demana al Govern que relaxi les restriccions per la PPA al municipi
-
Comarca
Aproven la reforma de l’espai esportiu de Can Serra
-
Comarca
Una setantena de motos, a la Vacaclàssic
-
Comarca
The Tyets, Ginestà i Fetus, caps de cartell de la Festa Major de Sant Cugat