Ferrocarrils ja en funcionament des de Terrassa fins a Barcelona
Els trens han començat a circular a les 12 hores, una hora abans del previst per Ferrocarrils. S'ha habilitat el tram entre Terrassa Rambla i Les Fonts
- Cerdanyola, territori prohibit pel Terrassa
ARA A PORTADA
-
L'Ajuntament treballa per habilitar dos solars i el pàrquing de l'Esclat pels vehicles afectats per l'incendi de Can Boada Joan Muñoz
-
VÍDEO | El crit d'ajuda d'un comerç de la plaça Nova: “No esteu robant a una gran cadena, esteu robant a persones” Joan Muñoz
-
-
La senzilla recepta del Pícnic Jazz ha tornat a funcionar: "És la banda sonora de la ciutat" Aketza Martín
-
Publicat el
06 de desembre de 2021 a
les 13:07
Actualitzat el
07 de desembre de 2021 a les
11:34
La normalitat del servei ferroviari d'FGC entre Terrassa i Barcelona s'ha restablert cap a les 12 hores d'aquest dilluns 6 de desembre, una hora abans del previst, i els trens circulen com habitualment, seguint els horaris d'un dia festiu. Els treballs de reparació del mur de contenció a la Rambleta del Pare Alegre, prop de l'estació de Terrassa Rambla, han aconseguit restablir la circulació entre Terrassa Rambla i Les Fonts, inhabilitada des de divendres 3 de desembre per l'esllevissada del mateix mur a les vies en el tram de la Rambleta del Pare Alegre.
Com a alternativa a la circulació ferroviària, Tmesa va posar dissabte a la disposició dels terrassencs un servei alternatiu de busos llançadora entre ambdues parades, ja que la línia S1 de Terrassa fins a Barcelona circulava des de Les Fonts fins a Barcelona i entre les estacions de Terrassa. En principi, la normalitat del servei ferroviari no havia de recuperar-se fins dijous o divendres, però la rapidesa de les obres de Ferrocarrils, que han treballat sense descans, ha aconseguit retirar els 1.500 metres cúbics de terra caiguda amb l'esllavissada en tres dies.
El talús que va quedar al descobert amb la caiguda del mur s’ha protegit amb malla com a primera solució per permetre el pas dels trens en condicions òptimes. També s’ha fet una primera actuació integral als murs adjacents, alliberant-los de càrrega, i es monitoritzaran. Per tant, amb la zona ja neta, el talús estabilitzat i protegit amb malla, revisats els adjacents i totes les connexions i infraestructures habilitades, s'ha pogut reprendre el servei de trens.
La feina, però, no ha acabat. Ferrocarrils treballa, juntament amb l'Ajuntament de Terrassa, en la solució definitiva, que consistirà en fer un nou mur de 20 metres de llarg i 8 metres d’alt i reforçar els murs adjacents. Aquests treballs tindran una durada mínima de 6 setmanes.
Notícies recomenades
-
Terrassa
L'Antic Poble de Sant Pere s'omple de gresca en la històrica primera Diada de Nans i Capgrossos
-
Terrassa
MútuaTerrassa obre les portes als futurs residents amb 71 places de formació especialitzada
-
Terrassa
El foc del Bitxo torna a encendre la riera del Palau amb la segona edició del Corretorrent
-
Terrassa
Un accident a la C-58 a Terrassa provoca fins a 6 km de retencions
-
Terrassa
Els socialistes exigeixen a l'Ajuntament dotar d'aparcaments provisionals els afectats per l'incendi del pàrquing de Can Boada
-
Terrassa
Cauen prop de 55.000 euros de premi de La Primitiva a Terrassa