Primera jornada de la Marató de Donants de Sang a Terrassa
Terrassa
L'Hospital Universitari Mútua de Terrassa ha reunit 31 donacions de sang en el primer dia de la Marató
- Primera jornada de la Marató de Donants de Sang a Terrassa
ARA A PORTADA
-
Terrassa Febre pel nou mocador de Festa Major: "Fa tradició i fa que sigui identificatiu de ciutat" Arnau Fort
-
-
Terrassa Terrassa se suma al dol per les víctimes dels terratrèmols a Veneçuela amb un minut de silenci Pilar Màrquez
-
Comarca VÍDEO | Ensurt en incendiar-se un xiprer de la plaça d’Octavià durant una cercavila Redacció
-
Terrassa Operatiu policial contra el tràfic de dones a Terrassa i tretze municipis més: 23 detinguts i 6 víctimes alliberades Joan Muñoz
Publicat el
09 de gener de 2022 a
les 02:32
Actualitzat el
09 de gener de 2022 a les
18:23
El primer dia de la Marató de Donants de Sang a Catalunya d'aquest 2022, impulsada pel Banc de Sang i Teixits (BST), ha recollit un total de 1.302 donacions a 11 hospitals del territori català. A Terrassa, l'Hospital Universitari Mútua de Terrassa ha recollit 31 donacions durant aquest dissabte 9 de gener.
El nombre de donacions suposa un 15% menys del previst, ja que moltes persones, tot i haver reservat cita, finalment no han pogut donar per estar confinats. La sisena onada de Covid està tenint molt impacte al sistema sanitari, no només pel col·lapse dels Centres d'Atenció Primària a Terrassa, amb xifres rècord de consultes i visites, sinó també en les donacions de sang. L’augment de contagis ha fet davallar les donacions, un fet que se suma a l’efecte de les Festes de Nadal, que sempre redueix el nombre de donacions.
La Marató de Donants de Sang vol canviar aquesta situació animant a donar sang totes les persones que es trobin bé de salut, amb el repte d'aconseguir 10.000 donacions a tota Catalunya durant aquesta setmana per assegurar tractaments i operacions. Avui, més de 200 persones del territori català s’han estrenat donant sang. En aquesta línia, la Marató continua fins dissabte vinent, 15 de gener, als principals hospitals i en unes 40 campanyes mòbils per tot Catalunya.
Per donar sang només cal tenir entre 18 i 70 anys, pesar més de 50 quilos i trobar-se bé de salut. Les persones que han passat la Covid han d’esperar 1 mes per poder donar sang. Es pot trobar l’espai de donació més proper a www.donarsang.gencat.cat, demanant cita amb reserva per evitar aglomeracions. Per a donar sang a Terrassa es pot accedir a través de l'Hospital Universitari Mútua de Terrassa, a la plaça del doctor Robert, 5.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
El nou Portal de Sant Roc: el repte d’unir ombra, passeig diari i grans actes
-
Terrassa
Programació completa de la Festa Major de Terrassa 2026: Dilluns 6, dimarts 7 i dimecres 8 de juliol
-
Terrassa
La nova pobresa invisible: quan els microcrèdits ofeguen cada vegada més famílies
-
Terrassa
Els Castellers de Terrassa estrenen castells a Tarragona abans de la Festa Major
-
Terrassa
Veneçuela demana ajuda i Terrassa respon: "La gent sap que el primer és ajudar"
-
Terrassa
LGBTIQ+, un col·lectiu amb passat, present i futur